(Face Α)
ὑπὲρ βασιλέως Ἀριαρά- | |
θους Ἐπιφανοῦς Ατηζωας | |
Δρυηνου γυμνασιαρχήσας | |
καὶ ἀγωνοθετήσας Ἑρμῇ | |
5 | καὶ Ἡρακλεῖ ἀ[να]γραφὴν γυ- |
μνασίαρχων [τῶν] ἀπὸ τοῦ | |
ε’ ἔτους· [ v. Ατηζ]ωας Δρυη- | |
νου, [ . . . . . . ] Ἡρακλείδου |
(Face Β)
Ἀθήναιος Ἡγ[
EDITIONS OF THE TEXT
Ρίζος 1856: 113; Κουζηνόπουλος 1869: 390; Preuner 1921: 25 no 42; SEG I 466; Robert, Noms indigènes 492-497; I.Tyana 29; Α. Σοφού in Ανθολόγιο 149-152: Ε16.
The edition of the text was based on Α. Σοφού in Ανθολόγιο 149-152: Ε16.
FURTHER BIBLIOGRAPHY
Robert 1960: 124-125; Σοφού 2018.
Στις τιμητικές αναθέσεις λογίζονται τόσο εκείνες που το αντικείμενο ανάθεσης είναι το άγαλμα ενός θνητού (το όνομα του οποίου συχνά εμφανίζεται σε αιτιατική πτώση μέσα στο κείμενο της αναθηματικής επιγραφής) όσο και εκείνες που η ανάθεση γίνεται υπέρ ενός θνητού. Οι θνητοί των οποίων τα αγάλματα ανατίθενται ή υπέρ των οποίων γίνεται η ανάθεση έχουν κάποια σχέση (εξουσίας, επαγγελματική ή συγγενική) με τον αναθέτη και η πράξη της ανάθεσης έχει διττή τιμητική λειτουργία: αποδίδει τιμή τόσο στον θνητό (τον οποίο απεικονίζει το ανάθημα ή υπέρ του οποίου γίνεται η ανάθεση) όσο και στις θεότητες στις οποίες προσφέρεται το ανάθημα. Ο αναθέτης δηλώνει την ευνοϊκή του διάθεση προς τον τιμώμενο ή/και τη στενή του σχέση με αυτόν, ενώ συγχρόνως κερδίζει την εύνοια των θεών για την ευσέβειά του.
Το ότι από τις επιγραφές που πιστοποιούν την ανέγερση ενός αγάλματος απουσιάζει κάποιες φορές οποιαδήποτε αναφορά στο θείο, δεν είναι πάντα ασφαλές κριτήριο για να τις εντάξουμε στην κατηγορία των απλών τιμητικών και να αποκλείσουμε τον αναθηματικό χαρακτήρα του μνημείου. Οι θεοί που απουσιάζουν μπορεί απλώς να υπονοούνται. Ενίοτε ο ίδιος ο τόπος ανέγερσης του μνημείου καθιστούσε τον αναθηματικό του χαρακτήρα και την ταυτότητα του θεού στοιχεία αυτονόητα για όσους αντίκριζαν το μνημείο αυτό στην εποχή του.
N. Sofou